De verstekeling

Het verhaal gebeurde op een bootje in de Rijn. Ik verveelde mij er dood en zocht avontuur. Ik deed er niet meer dan wat mantelzorg. Het stikte er namelijk van de oude bokken en geiten op dat schip, die steeds gehoorapparaten, stokken en kunstgebitten kwijtraakten. Dan zocht ik die dingen maar weer op en ik werd er steeds beter in. De gehoorapparaten vond ik vaak terug in de kerststukjes en de gebitten lagen meestal ergens op de vloer of dreven in de Rijn.

Op een avond speelde de muzikant opnieuw zijn saaie muziek riedeltjes af. En om toch maar iets van leven in de brouwerij te brengen trok ik zo’n oude geit op de dansvloer en zette de Belgische wals in. Nou, na een paar passen wist ik genoeg, ze kon er geen ene moer van, dus bulderde ik, “variéééé” en trok de volgende glunderde geit op de vloer. Maar echt, wat ik ook probeerde het lukte mij niet om een gezellige stemming te creëren want hup, daar gleed haar kunstgebit al over de dansvloer toen ik haar de mop van ‘snelle Henkie’ vertelde.

Kennen jullie die niet? Pffff nou, ga ik weer……! Snelle Henkie stond er om bekend de meisjes supersnel te bezwangeren. Toen snelle Henkie weer eens met een schone deerne over de dansvloer scheerde, vroeg hij haar om wat meer met haar benen wijd te dansen. Maar zei riep, “neen snoodaard, ik ken je reputatie, dan zit je er zo in”. Maar Henkie fluisterde in haar oor, “ik wil er graag uit?”

Toen ik een schip zag aanmeren naast de onze, zag ik mijn kans schoon om te ontsnappen aan de saaiheid rondom mij. Ik liep via de loopplank vanaf onze boot naar de andere toe. Al vlug zag ik dat de mensen daarop welzeker 50 jaar ouder waren dan bij ons op de boot, dus zonk de moed mij in de schoenen. Toch besloot ik nog wat verder op onderzoek uit te gaan wat helemaal fout bleek te zijn, want plotsklaps werd ik ontdekt als verstekeling. Wat ik daar toen allemaal meemaakte, kun je enkel over dromen. Dat heb ik dus gedaan en helaas voor de lezers van dit blog, ben ik deze droom vergeten.

22 gedachten over “De verstekeling

  1. Zo erg zal het allemaal wel niet zijn maar toch,je schrijft het TE vrolijk ha ha.Wat je allemaal niet meemaakt op zo’n drijvend noro hotel vol met aspirante fossielen,ha ha je bent gewoon te jong whaa.

  2. Een variant op van 2 walletjes eten? Op 2 schepen eten is om moeilijkheden vragen natuurlijk. Nou ja, je moest wel behoorlijk een “tandje bijzetten” begrijp ik uit dit epos!;-)

    • Nee joh, rimpelsauriërs en wandelende fossielen zijn hartstikke leuk.
      Gelukkig hebben wij een prachtig gezelschap gevonden wat goed bij ons past.

      • Pfff, gelukkig. Wij zijn nm begin november ook een de boot de Rijn op geweest. We vonden het prachtig maar het was een personeelsuitje en dan heb je dus geen enkele last van grijze duiven enzo.
        De frijze duiven die er waren waren wij. 😉😉

      • Volgende keer misschien wat meer moed hebben en een echte vakantie boeken ,een vliegreis misschien naar een eiland met alleen mooie mensen ? Hoef je niet zo negatief te zijn over je medereizigers hoop ik voor je

        • Je kent deze Hulk toch wel zo’n beetje Elisabeth… alles met een grote zak zout nemen… we hebben echt heel erg genoten! 😉
          En geloof het of niet, maar we gaan samen naar Gran Canaria de komende maand! Hij is om! Accomodatie had ik al en gewoon dezelfde vluchten geboekt als ik heb! Heel spannend!

          • Ik ken Hulk niet echt en helaas is deze humor niet de mijne en zeker bepaalde benamingen zoals wandelende fossielen vallen bij mij niet goed en vind dat respectloos wat betreft ouderen [waar ik langzaam ook bij ga horen ] sorry .Veel plezier straks op Gran Canaria samen
            Elisabeth

            • Dat klopt, je kent hem niet. Als er iemand is die respect heeft voor de ouderdom is het Jan wel! En als je gekke dingen bij hem leest neem dat dan maar met een flinke zak zout of lees het niet. Want echt, een gevoeligere man dan hij heb ik nog nooit ontmoet. Wat dacht je trouwens van mij, ik ben ouder dan jij en ouder dan Jan.. Ik heb vanaf mijn 20e altijd een grote dosis zelfspot gehad, zal me daar ook nooit druk om maken. Sorry hoef je niet te zeggen hoor. Maar we zijn nou eenmaal niet allemaal hetzelfde..
              Dankjewel, zal vast gaan lukken! Liefs XXX

              • Haha Trees je bent echt niet veel ouder dan ik hoor ,ik denk ong een jaar .Ik weet ook zeker dat Jan een heel goed mens is ,maar ik ben ik en heb soms het hart op de tong en ben dus een echte flapuit over wat ik voel of denk .Zelfspot ken ik ook heel goed en dat heb ik zeker ook vooral nu ik ook ouder word .Stoer van Jan om te gaan vliegen want ik zou het niet durven ,never nooit niet ! Lief hoe je voor hem opkomt .Het is niet mijn bedoeling om hem te kwetsen maar ik ben gewoon eerlijk want zo ken je mij hoop ik .
                liefs xxx

                • Ja inderdaad een jaartje ouder dan jij hè.. Klopt, zo ken ik je ook hoor, dus stond er niet raar van te kijken, maar wilde het toch even een beetje nuanceren. Ja stoer hè.. Gaat opschieten, over een weekje zitten we er al! Zo benieuwd hoe hij het gaat ervaren.
                  Liefs XXX

Plaats een reactie