Trap lol

Omdat Treeske gaat logeren werd ik ’s nachts gillend wakker, omdat ik opeens bedacht, dat zij daar een trap op moet lopen. En omdat zij nogal wiebelig loopt, zag ik de bui al hangen. Maar dochter en schoonzoon beloofden mij, nadat ik mijn zorgen daarover had gedeeld met hen, dat zij zouden zorgen dat haar niets zou overkomen. Daarop beloofde ik hen om hier het traplopen te gaan oefenen als training.

Gistermiddag voelde zij zich super beroerd maar na een uurtje meldde zij mij dat het wel weer ging. Dus zijn we samen naar het noodtrappenhuis gelopen wat 2 meter van onze voordeur af ligt.

Daar aangekomen zei ik tegen haar, “probeer eerst maar eens 3 treden omhoog te gaan en dan achteruit weer naar beneden”. Treesje deed vanaf de vloerbedekking een stap omhoog en zette haar voet op de betonstrook vóór de eerste trede. Zij had zelf door dat ze de eerste trede gemist had, kon nog net de trapleuning vastgrijpen en stond kromgebogen van het lachen. Het was ook zeer komisch om te zien hoe ze haar voet omhoog deed en daarmee weer terug stapte op de vloer, zodat ik ook gevouwen lag van het lachen.

Toen we weer een beetje bijgekomen waren, zei ze tegen mij, dat ze het niet goed kon zien. En dat klopt ook want zei ziet af en toe wazig en dubbel. Maar nu ik die foto zo bekijk, heeft de vlakke vloer toch wel iets van een traptrede, dus daarin had zij zich dus vergist. Vervolgens stapte zij 4 treden omhoog, waarop ik zei, probeer nu achteruit de trap af te gaan en dat lukte haar goed. Toen zei ik dat ze 5 treden omhoog moest nemen en terug, maar voor dat ik het wist zat zei al op de 7e trede. Daardoor had ik weer grote lol en zag haar kalm naar beneden komen. Toen ik haar hoorde hijgen, besloot ik dat het voor vandaag genoeg was en dat we morgen weer gaan trainen. Nou, Treeske weet zelfs op een trap lol te schoppen.

Waterverbruik gestegen

Sinds ik hier het huishouden bestier, is het waterverbruik flink gestegen en dat heeft diverse oorzaken.

De laatste tijd krijgen we steeds bossen bloemen aangeboden en ik ben echt dolgelukkig dat die dingen geen bier drinken. Als ik nu om mij heen kijk, tel ik 5 vazen met bloemen, waarvan er één super uniek is. Deze bos rozen, door schoonzoon aan aan Treeske geschonken, zijn nu na 5 weken bijna aan hun einde gekomen. Dus heb ik ze al 5 keer water gegeven.

Treeske doucht nu wat langer, vanwege het feit dat zij nu een douchestoel gebruikt. Voorheen sprong zij daar in het rond en hadden wij daar 2 emmers staan die grotendeels het douchewater opvingen om daar het toilet mee door te spoelen. Maar dat doen we niet meer om struikelpartijen te voorkomen. Daarbij drinkt zij meer water, de laatste tijd vanwege haar hoge bloedsuikerspiegel, dus gaat zij ook vaker naar het toilet.

Maar de grootste verbruiker is de Hulk. Ik geef de vazen bloemen water en ook wekelijks de plantjes. Daarbij kook ik natuurlijk en daar zit ‘m de kneep. Zodra ik de kraan open draai en stromend water hoor, moet ik naar de wc en dat dus vele keren per dag. Zodoende probeer ik er meer op te letten om eerder te gaan plassen. Dus afgelopen vrijdag ging ik voor het boodschappen doen nog even naar het toilet. Echter 10 minuten later stond ik te tanken bij het benzinestation en bij het horen van het stomend geluid daarvan, stond ik alweer kruisknijpend met een andere slang in mijn hand. Het is om dol van te worden en ik zit echt te denken aan een Tena, dat voelt denk ik hetzelfde als een racefietsbroek en die draag ik toch mijn hele leven al.