Helpen

https://www.nhnieuws.nl/nieuws/337104/geboren-en-getogen-amsterdammer-mikael-11-wacht-al-elf-jaar-op-verblijfsvergunning

De moeder van deze jongen heb ik in het verleden geholpen dmv twee fietsen te schenken, in de periode dat ik in Zeist woonde. Haar eerste fiets werd gestolen en op de tweede rijdt zij nog steeds. Ook zijn wij met hen nog eens naar het Sprookjeswonderland pretpark in Enkhuizen geweest, omdat deze mensen geen vertier hadden.

Misschien wilt u hen helpen dmv de petitie te tekenen?

Laatste nieuws hierover is dat de Amsterdamse burgemeester de staatssecretaris dringend heeft gevraagd, deze Amsterdamse jongen met een menselijke maat een verblijfsvergunning te verschaffen.

9 gedachten over “Helpen

  1. Ondertekend! Ik hoop het beste voor de jongen. Vandaag was ikzelf ook nog bezig met een oud-leerling van mij die wordt uitgewezen terwijl hij niemand en niets meer heeft in zijn geboorteland + hier werkt en studeert. De overheid moet inderdaad werk maken van een humaan asielbeleid, waarbij gekeken wordt naar iedere mens individueel en niet zomaar naar regels.
    Ik vind het heel mooi dat je dit hier onder de aandacht brengt.

    • Als je jezelf afvraagt, wat ik dan wel doe, van wie is de aarde? Van ons allemaal toch? Dan vallen er veel problemen weg en zijn er geen oorlogen.

  2. Dit blijven moeilijke zaken, die regels zijn er nou eenmaal en áls hij recht heeft op een verblijfsvergunning komt die er ook, maar de molens malen hier langzaam.

  3. Ik kreeg deze ook van Trees via de app maar ik open dat soort dingen nooit. Ik ben het met Riet eens, heb het zelf ook regelmatig de soms schrijnende verhalen gehoord bij de ceremonies dat het soms lange tijden zijn voordat het voor elkaar komt.

  4. Ik heb de petitie ondertekend! Vind het heel belangrijk dat we laten zien dat niet iedereen zich kan vinden in het asielbeleid in Nederland.
    Het is niet het eerste hartverscheurende ‘geval’ en het zal met de nieuwe regering ook niet het laatste zijn.
    Ik hoop dat deze jongen snel een positief antwoord zal krijgen. Kinderen van die leeftijd moeten hooguit kleine zorgen hebben, niet zulke grote!

Plaats een reactie