Bootcity

Sneek is echt een bootcity! Er ligt voor miljarden aan boten, aanverwante artikelen en accomodaties. Er is zelfs een echte Sneekweek vanwege de wedstrijden met skûtsjes. Ons cruiseschip had heel veel bekijks en had een ligplaats in het centrum van Sneek.

Vanuit Amsterdam voeren we langs het eiland Pampus, in Sneek lagen we aan de Pampuskade en ’s avonds lagen wij voor pampus in onze kooi.

Skûtsjes
Deze woningen hebben een bootgarage onder het huis

De gemiddelde leeftijd op het schip schat ik op 27 jaar…….van het personeel dan hé, van de passagiers schat ik het iets hoger in. Als je de aantallen rollend materieel bekijkt wat dagelijks van en op het schip wordt getild is dat bijna gelijk aan het aantal boten die er in Sneek lagen.

Wij zijn nu in Lemmer aangemeerd en daar stormde het zo erg dat de rollators er niet tegen bestand waren.

Wij gingen er even wandelen en voordat wij het stadje bereikten zijn we omgekeerd vanwege de storm.

Ook bij de busexcursie ging er iets goed mis hoorden wij bij terugkomst ervan. Er scheen een rollator op drift zijn geslagen die in het water belandde. De excursieleidster en de buschauffeur hebben dat ding liggend op de straat eruit gevist.

Mijn roem stijgt hier tot grote hoogte vanwege mijn eetlust. Degenen die niets meer blieven schuiven hun borden richting Hulk. Zelfs bij de omliggende tafels wordt er naar mij gelonkt. En bij het bedienend personeel verschijnt er een grote grijnslach als ik weer een extra portie bestel.

Bovenstaand is al een dubbel portie, normaal ligt er één worstje en 3 patatjes. Nou, daar kan een Hulk niet op leven, toch?

13 gedachten over “Bootcity

  1. U hebt er weer een mooi verhaal van gemaakt 😁

    Het weer van vandaag is hier in Brabant prima, hoop van bij jullie nu ook.

    Geniet nog even van de trip en geef mijn hartelijke groeten aan Trees 🌹

  2. Nou de woei is over.Nou dat is wel een karig portie voor een hulk geen wonder dat je nog eens besteld.Fijne reis verder.In Hasselt zijn ook boothuizen en daar kun je zelfs permanent boven wonen. Fijne reis verder.

  3. Hoewel ik niet een grote eter ben was voor mij deze dubbele portie nog te weinig! Worstjes eet ik sowieso niet en dat beetje friet lijkt me een voorafje😉

  4. Niet te geloven die porties, als dit al een dubbele is is het wel héél magertjes. De enkele portie kan ik zelfs op krijgen en ik ben een kleine eter.

Plaats een reactie